Ga naar hoofdinhoud

Parantee-Psylos kiest meer dan ooit ‘non-stop voor G-sport’

11 september 2019

Elke Vlaming met een beperking moet zijn weg naar een aangepaste sport of club in een vingerknip kunnen vinden als we maximaal kansen willen creëren voor de (potentiële) G-sporters. Vanuit die visie begon Parantee-Psylos, de Vlaamse sportfederatie voor personen met een beperking of kwetsbaarheid, haar zoektocht naar een nieuwe communicatiestrategie. Die resulteerde in het behoud van de organisatienaam, maar een totale wijziging van de look & feel, en alle communicatietools. Vandaag lanceren we Parantee-Psylos 2.0.

“Na de fusie tussen Parantee en Psylos begin 2017 moesten we in een eerste fase verder werken met de bestaande tools. We waren ons ervan bewust dat bijvoorbeeld de websites sterk verouderd waren en dat verandering zich opdrong. Maar dergelijke wijziging kost geld en verdient een goede onderbouwing die vertrekt van aan de basis. Sinds 2018 bouwden we daarom aan een totale rebranding in samenspraak met onze clubs, leden en partners en onder begeleiding van communicatiebureau Billie Bonkers.”

We zijn trots dat we vanaf vandaag onze nieuwe tools mogen lanceren. Ons nieuw logo en de nieuwe website zijn onze stokpaardjes. Met onze vernieuwde communicatiestrategie willen we alle actieve G-sporters, maar ook de niet-actieve personen met een beperking in Vlaanderen overtuigen van een sport, een Parantee-Psylosclub of een club van onze reguliere partnerfederaties.

Parantee-Psylos behoudt haar organisatienaam, minstens tot eind 2020. Een nieuwe organisatienaam werd voorgesteld tijdens het proces, maar die komt er niet. Het Vlaamse G-sportlandschap beweegt namelijk en Parantee-Psylos is zelf absoluut voorstander van een rationalisering ervan, want dat ligt in de lijn met de feedback van haar aangesloten leden en sportclubs. De lancering van onze nieuwe communicatiestrategie konden we langer on hold zetten.

Wat doet Parantee-Psylos?

Parantee-Psylos ondersteunt sportclubs en andere sportfederaties die zich op een competitieve of recreatieve manier richten naar mensen met een beperking of kwetsbaarheid.

Parantee-Psylos begeleidt topsporters met een beperking op maat.

Parantee-Psylos verlegt grenzen door de uitbouw van een strategisch netwerk met professionals én vrijwilligers uit de sportsector en andere maatschappelijke actoren.

Op deze manier vormt Parantee-Psylos een hefboom om mensen volgens hun eigen behoeften, mogelijkheden en ambities op een gezonde, kwaliteitsvolle en plezante manier te laten sporten en bewegen.

Download hier het nieuw logo van Parantee-Psylos.